Yazıyı görüntülüyorsunuz Bloğumdaki toplam 12 kategoride yazılmış 292 yazıdan en güncelleri gösteriliyor. 19.10.2017
Bu yazı 29.12.2013 tarihinde yazıldı. O günden bu güne bir çok şey değişmiş ve yazı geçerliliğini yitirmiş olabilir.

Memleketimizde Ortak İnternet Kullanımı

4 sene önce yazıldı, 245 kere okundu. 2

Bizim memlekette herşey pahalı. Pahalı ama pahalı olduğu kadar kaliteli hizmet anlayışı da yok. Böyle olunca ne oluyor? Ortaya bir dolu saçmalıklar çıkıyor. Aslında İnterneti ortak kullanmak bir saçmalık değil ancak, ortak kullanımın sonucunda ortaya çıkan gerginlikler ve olaylar saçmalık aslında.

Şöyle ki, bizim memlekette bilgisayar kullanmayı bilmeyen ama bilgisayar başından kalkmayan insan sayısı oldukça fazla. Hal böyle olunca, aklına gelen ilk seçeneği sorguluyor insan haliyle. Ne demek bu? Şu demek; adam bilgisayarın başında otururken birden facebook’dan çıkış yapılıyor, internet gitti sanıyor vatandaş, o ortak internetin merkezinde kim varsa onu telefonla arayıp ” internet yine gitti! nasıl internet bu? ” diyip başlıyor kızmaya. Halbuki mouse u nerde nasıl kullanacağını bilmediği için çıkış tuşuna basıyor bizim vatandaşımız.

Tamam bu örneği geçelim, biraz uç bi örnekti. İçinde mecaz da vardı, anlayan var anlamayan var şimdi, neyse. Peki ya orta düzey kullanıcılar? Adam oyun manyağı. Ülkemizdeki pahalı interneti ayda 70-80 lira vererek satın alıyor ve gecesini gündüzünü oyun oynayarak geçiriyor bu adam. Oynadığı oyunla gelen virüslerden, arkaplanda çalışan reklam uygulamalarından habersiz, interneti yavaşladığında aynı interneti paylaştığı diğer insanlara suçu atıyor. Zaten oyun manyaklarını bilirsiniz, oyundan düştüğü anda sinirleri tepesine gelir, delirir, kafayı yer, anası babası ölse böyle kötü olmaz bu insanlar. Bi de interneti ortak kullanıyorsa, uzak durun ondan.

Bir de şöyle bir iğrenç durum var. Diyelim ki 2-3 kişi ortak internet kullanıyorsunuz. bu 2-3 kişiden biri bilgisayar ile alakalı çoğu konuda bilgili. Gerektiğinde diğerlerine yardım bile ediyor. Hatta ” gel bi format atalım benim bilgisayar yavaşladı ” muhabbetlerine kurban gidiyor bu kişi. Sonra ne mi oluyor? Ortak kullanılan internet bu kişiyi hep suçlu çıkarıyor. Neden? Bilgisayardan anlıyor ya, ya bişey indiriyordur, ya kendi işi varken diğerlerinin internetini yavaşlatıp bütün interneti kendisi çekiyordur falan diye düşünen bazı tuhaf insanlar oluyor. Bazen modemde otomatik atanan ip adresleri çakışıyor ve biri internete bağlandığında diğerinin interneti kopabiliyor. Bunun suçlusu da işte o bilgisayardan anlayan arkadaş oluyor hep.

BENZER  Yeni Güne Merhaba Dedim

Modem ışıklarına kafayı takmış internet kullanıcıları da moda zaten ülkemizde. Biri internet alıp komşularına da der ki gelin ortak kullanalım. Sonra oturur modemin başına, milletin ışıkları ne sıklıkla yanıyor onu kontrol eder. Kendi bilgisayarı açık bile değildir ama birinin ışığı hızlıca yanıp söndüğünde hemen arar telefonla, gene bişey mi indiriyosun der, azarlar. Ama bilmez ki o internetin amacı veri alıp göndermektir.. Yani kullanmayacaksan niye aldın? Bu internet, sadece evde yangın çıkarsa itfaiyeyi ararız diye bağlattığın ev telefonu değil, internet bu. Kullanılacak elbette.

Peki ya internetin mantığını bilmemesine rağmen kesinlikle biliyomuş gibi davranıp sorunu kendi yöntemiyle çözen ortak internet kullanıcılarının dağıtıcısı olan adama ne demeli? 10k internet hızınız var diyelim, sadece bir kişi girince 10k hızla bağlanıyor, biri daha girerse ve aynı nitelikteki sunuculardan aynı nicelikteki dosyayı aynı anda indirmeye başlarsa hız 5k + 5k olarak dağıtılır. Ama bu cahil arkadaş o kadar emin ki sonradan bağlananın indirmeye başladığında kendisinin indiremeyeceğinden, hemen ışıklara bakıp telefonuna sarılıyor. Az önce de dediğim gibi, zaten bilgisayarında sorun mu var, virüs mü girmiş, kendi bilgisayarı yavaş mı, ip ler mi çakışmış, modeme mi ağır gelmiş bağlantılar, hiç farkında değil. Gelir anlatırsın zaten anlamak istemez. Çünkü bilgisayardan anlıyosun ya, kesin bi ipnelik yapmışsındır da kendin bağlanıyosundur onlara vermiyosundur interneti.

Son olarak, bazı sorunlu kişiler de kablo başında beklerler. Neden? Para :) Ayın 3 ünde bağlandıysa internet, öteki ayın 3ünde o para ödenecek. Yoksa sessiz sedasız gece 12 yi bekleyip lap diye keser internetini. Çünkü şeydir, internet parasını vermeyip o parayla ev almışsındır, bu ay bir gün geciktirsen bundan sonraki beş altı ay ödemeyeceksindir, bu adam çok zarara girmiştir, bu adam insandır kuldur sen değilsindir, falandır filandır.

BENZER  Artık İyileşmek İstiyorum

Kısaca,

Öyle parayı azaltmak için önünüze her gelenle ortak internet kullanmayın derim. Söz konusu para ise insan oğlu her zaman altında bir şeyler arar bir şeylerin. Ben çok yaşadım. İstanbulda sırf bu sıkıntılar yüzünden gidip vınn almıştım aveadan hatta. Her aradığında gidip bilgisayarındaki sorunları çözen yardımcı olan ben, düşmanları oldum milletin her internet koptuğunda. Adamlar sorunu anlasalar da gelip deseler neyse de, bilgisi olmadıkları konularda bilgiliymiş gibi sizi suçladıklarında tepeniz atıyor. Ben kaç kere söküp taktım interneti. Zamanı geldiğinde iki ayın ödemesini önden yaptım, zamanı geldiğinde bir gün gecikti diye mesajlar aramalar sürekli bütün gün telefonumu rahat bırakmadı. Yani demem o ki, ya gerçekten gidin çatır çatır internetin amınakoyun kimseye kullandırtmayın ki suçlamaları boşu boşuna gögüslemek zorunda kalmayın, ya da gidin tek başınıza alın bi internet. Dsmart’ın falan bir sürü güzel pakedi var. Ttnet de o kadar kötü değil aslında. İp ler çakışıp ttneti ararsanız tabiki küfür edersiniz adamların elinden bişey gelmez. Tamam hatlar kalitesiz, hizmetleri kalitesiz de, her boku da ttnete veya diğer ortak kullanıcılara atmayın. Biraz görgülü olun, cehaletinizi biraz giderin be kardeşim.

Haydin görüşmek üzere. Epeydir aklımda olan bi konuydu, rahatladım şuan. Evde tek başıma kullanıyorum interneti, rahatım, saniyede 1 mb indiriyorum, internet yavaşladığında teknik bi kontrol yapıyorum ve sıkıntıyı buluyorum. Bu kadar basit.

Görüşmek üzere tekrardan!

Konuyla alakalı bir şeyler yazabilirsin.

Bunlar da ilgini çekebilir.

Nazım YILMAZ

A webmaster, working with music.

1994'ün Haziran'ında Beyşehir/Konya'da dünyaya gelmişim. O zamanlar, gerek tombikliğim gerek yeşil gözlülüğüm sebebiyle gören herkes tarafından el üzerinde ( hatta defalarca havaya atılıp tutulma gibi ) tutulmuşum.

Bebekliğim Konya'da bir köyde, çocukluğum İstanbul'da geçti. İstanbul'da başladığım iş hayatına doğduğum yer, Beyşehir'de devam ediyorum.

İZLEDİM

Mini Yabancı Diziler : Yüzde 3 Dizisi