Yazıyı görüntülüyorsunuz Bloğumdaki toplam 12 kategoride yazılmış 292 yazıdan en güncelleri gösteriliyor. 23.6.2017
Bu yazı 09.02.2015 tarihinde yazıldı. O günden bu güne bir çok şey değişmiş ve yazı geçerliliğini yitirmiş olabilir.

WordPress’de Kısa Yoldan Çağırabileceğimiz Adresler

2 sene önce yazıldı, 183 kere okundu. 0

Arkadaşlar merhabalar. Ara sıra wordpress‘le alakalı faydalı şeyler paylaşmayı hedef edindim. Bugün yine faydalı bir konuya değineceğim. WordPress temaları yaparken kullanılabilecek bir konu. Öyle ki; bazen kısa süre içerisinde birden fazla tema hazırlamamız gerekebiliyor. Hatta bazen bir sunucuda hazırladığınız temayı bir kaç farklı sunucuya atıp çalıştımanız gerekebiliyor. Tabi bunlar extreme şeyler, bunlar başınıza gelmese bile bu yazıda bahsettiğim kodları mutlaka kullanmalısınız ama ben biraz dramatik yaklaşıp sizleri bu kodlara alıştırmayı düşünüyorum. Bazıları benim gibi üşengeç olup bir kod yazmak yerine oturup her defasında full url adresi yazıyor.. yazmasın..

Temalarımızı hazırlarken, hatta en başta style.css dosyamızı gösterirken temamızın olduğu dizini bir fonksiyonla çektirmemiz gerekiyor. Eğer elle url girmeye kalkarsak başka bir adreste kullanmaya kalktığımızda doğal olarak adres boşa çıkacak, style dosyası gelmeyecektir. Tabi en basit yönüne değindim olayın. Bazen de o kadar karmaşık bir kod yapısına ve dosya yapısına sahip olabiliriz ki dizinlerin yerlerini ezbere yazmakta zorlanabiliriz. O zamanlarda da bu kodlar işimize yarar. Bir de ne zaman yarar… ıı şey. “Bak sen elle yazıyon ben wp den çektiriyom ” diyip arkadaşa eşe dosta falan hava yaparken işimize yarar. ( iki yıllık yazılım okuyan lise veya üni öğrencilerinde olur bu genelde eheh. sonra gelir ödevini bana yaptırır ama neyse. )

Buraları geçtik, vereceğim kodların neye yaradığını anladık, şimdi kodlara gelelim.

Eklenti Dizin Kodlarımız:

Not: Kullanımları ile alakalı eksiğiniz olabilir, bu tarz eksikliklerinizi şimdilik wordpress codex den temin etmeniz gerekiyor. Ama size bir öneri; ” wordpress.org plugins_url ” diye aratırsanız ilgili sayfayı bulabilirsiniz. Diğer kodlar için de geçerlidir.

Tema Dizini Kodlarımız:

Çoklu Site Kodlarımız

Genel Olarak Kullanabileceğimiz Kodlar:

Umarım yararlı bir paylaşım olmuştur. Bu yazımıza da burada son verelim. İlerleyen zamanlarda tekrar bi wordpress yazısıyla karşınızda olmak dileğiyle.

BENZER  Chrome'da Wordpress Admin Panelinin Menüsü Neden Kayıyor?

Görüşmek üzere !

Konuyla alakalı bir şeyler yazabilirsin.

Bunlar da ilgini çekebilir.

Nazım YILMAZ

A webmaster, working with music.

1994'ün Haziran'ında Beyşehir/Konya'da dünyaya gelmişim. O zamanlar, gerek tombikliğim gerek yeşil gözlülüğüm sebebiyle gören herkes tarafından el üzerinde ( hatta defalarca havaya atılıp tutulma gibi ) tutulmuşum.

Bebekliğim Konya'da bir köyde, çocukluğum İstanbul'da geçti. İstanbul'da başladığım iş hayatına doğduğum yer, Beyşehir'de devam ediyorum.

İZLEDİM

Mini Yabancı Diziler : Yüzde 3 Dizisi