Yazıyı görüntülüyorsunuz Bloğumdaki toplam 12 kategoride yazılmış 292 yazıdan en güncelleri gösteriliyor. 25.7.2017

Yandex Mail Imap ve Mobil Kurulumları Önerilerim

1 sene önce yazıldı, 654 kere okundu. 0

Merhaba arkadaşlar. Sunucu sahiplerini müşterilerinin bitmek tükenmek bilmeyen mail sıkıntılarından kurtarma yollarından biri olan Yandex.Mail hakkında bir kaç bilgi vermek istiyorum ve önerilerim de var. Öncelikle, Yandex Mail hizmeti, 1000 adet maile kadar ücretsiz olan, imap ve pop protokollerini destekleyen, güzel bir mobil mail uygulaması olan mail hizmetidir. Alanadınızı yönlendirirsiniz ya da mx kaydı yaparsınız ve kullanmaya başlarsınız. Gayet basit, hızlı ve pratiktir.

Yandex Mail Nasıl Kullanılır?

Yandex.Mail’in faydaları neler? En başta, sunucunuzun yükünü azaltması diyebiliriz. Şöyle ki; local mail kullanımlarında spam derdi, yönetim derdi, kullanıcının kendi şifresini kendi değiştirememesi gibi sıkıntılar olur. Bakım yapmak zorunda kalırsınız. Kotanız varsa zaten ayrı bir dert. IP adresiniz de spama düşerse yandınız. Haydi yeni bir IP adresi alınacak. Yandex Mail gibi uygulamalar, biz sunucu sahiplerini bu tarz sıkıntılardan uzak tutar. Tüm mailler yandex’de barınır, yandex spam filtreleri ile filtrelenir, ekstra olarak da türkçe kullanışlı bir panel verilir mail sahiplerine.

Yandex Mail’i sadece cPanel üzerinden kullandım ve sadece mx kaydı yaparak yönlendirdim. Bu sebeple, cPanel kullanmayan arkadaşlar veya domaini yönlendirerek kullanmak isteyen arkadaşlar biraz araştırma yapmaları gerekiyor. Bu yazı yetersiz gelecektir. Ancak yine de mantığı anlamakta fayda var.

Yandex Mail’i Nasıl Kullanacağız?

Öncelikle, http://kurum.yandex.com.tr adresinden bir kullanıcı hesabı oluşturup giriş yapılmalı. Sonrasında alan ekle diyerek bir alan eklenmeli. Burada önemli olan, bundan sonraki adımlar. Yani MX kaydı yapacağımız ve alanadı ve hostingin bizde olduğunu doğrulayacağımız alan. Bu adımları da gerçekleştirirsek hesaplarımızı açmaya başlayabiliriz.

cPanel Üzerinden MX Kaydı Nasıl Yapılır?

cPanel’e giriş yaptıktan sonra arama kısmına MX yazdığınızda MX Girişi gibi bir menü gelir karşınıza. Etki alanı diye bir seçim yapmanız istenirse sitenizde subdomain ( alt etki alanı ) kullanıyorsunuz demektir. Buradan subdomain olanı değil, normal domaininizi seçip devam edebilirsiniz. Böyle bir ekran gelmezse, direk devam edin.

BENZER  Temiz Wordpress Admin Teması: Slate Admin Theme

E-Posta Yönlendirmesi kısmında Yapılandırmayı Otomatik Algıla (önerilen) aktif olarak gelir. Burayı her ihtimale, her sıkıntıya karşı sorunsuz ilerlemek için Uzak Mail Exchanger olarak güncelliyoruz. Daha sonrasında, Öncelik: 10 – Hedef Yer: mx.yandex.net olarak yeni bir MX kaydı oluşturuyoruz ve standart olarak gelen kaydı siliyoruz. İşlemlerimiz bundan ibaret.

Sunucuya Dosya Atarak Doğrulama Yapmak

Yandex.Mail bizden doğrulama yapmamızı istiyor. Bunun amacı ise hosting ve domain bizde mi, biz sahip miyiz bunu öğrenmek. Sonuçta, her önüne gelen her alanadı üzerinden mail hesabı açamaz, açmamalı. Burada yapmamız gereken ise sitemizin ana dizininde ( /public_html ) belirtilen isimde bir dosya oluşturmak ve içerisine belirtilen metni girmek. FTP’ye root ile sFTP protokolünde bağlanıyorsanız eğer, oluşturduğunuz dosyaya alanadınızın izinlerini vermeyi unutmayın. Genelde sFTP kullandığım için dalgınlıkla unutuyorum, bekleye bekleye bir hal oluyorum sonra. Siz yapmayın :)

Tüm bu işlemleri tamamladıktan sonra mail yönetiminiz aktif olacaktır. Ekstra herhangi bir şey yapmanıza gerek yok. Artık mail adreslerini oluşturmaya başlayabilirsiniz. Burada bir noktaya değinmek istiyorum. O da şudur; eğer bir müşterinize veya sizden başka birine mail hesabı açıp bilgilerini karşı taraf ile paylaşacaksanız, ilk olarak webmail üzerinden ( mail.yandex.com.tr ) giriş yapıp bilgilerini girmesini isteyin. Buradan giriş yapılmazsa ve bilgilerin girildiği ekran geçilmezse, mobil uygulamalarda veya Outlook üzerinde SMTP protokolü üzerinden sıkıntılar yaşanır, mail gönderemez, hatta mail hesabınızı kullanamazsınız.

Peki gelelim Outlook ve mobil cihazlarımızda bu mail hesaplarını nasıl kullanacağımız konusuna. Outlook için IMAP öneriyorum, mobil cihazlarınız için ise kesinlikle ve kesinlikle Yandex Mail mobil uygulamasını öneriyorum. Sırayla anlatayım,

Yandex.Mail Outlook IMAP Konfigrasyon Ayarları Nasıl Yapılır?

Outlook üzerinden E-Posta eklerken standart kurulumlara göre farklılık gösteren yerleri anlatacağım. Standart kurulumlar hakkında başka bir yazımızda konuşuruz, şuan yazıyı çok uzatmak istemiyorum.

BENZER  CSS: Son Çocuk ( last-child ) Kullanımı

Öncelikle seçmemiş gereken protokol IMAP olacak. Yani POP/POP3 kurmayacağız. Gelen sunucumuz imap.yandex.com.tr, giden sunucumuz ise smtp.yandex.com.tr olacak. Gelen sunucu portumuz SSL destekli 993 olacak ve giden sunucu portumuz yine SSL destekli 465 olacak. Kullanıcı adımız mail adresimiz, şifremiz mail adresi şifremiz olacak elbette. Bunun dışında herhangi ekstra bir durum söz konusu değil. Ayrıca sadece Outlook değil, diğer E-Posta istemcilerine ve mobil cihazlarımızdaki posta istemcilerine kurulum yaparken aynı şekilde kurabiliriz.

POP mail kurulumu da yapabiliriz ancak, önermiyorum. Yine de bu ilkel protokolü kullanmak isteyenler olursa, ayarlarını pop.yandex.com.tr – SSL olmadan 110 portu ile değiştirip kullanabilirler.

Yandex.Mail Uygulaması

Uygulamayı gerçekten beğendiğim için ayrıca açıklamak istedim. Yandex.Mail kullanıyorsanız, mobil cihazların ellerimizden düşmediği bu günlerde kesinlikle Yandex.Mail Android ve IOS mobil uygulamalarını denemelisiniz. Bazılarınızı “ben tüm maillerimi tek uygulamada tutuyorum, rahat oluyor” derken duyabiliyorum. Aslında rahat değil, kasıntı oluyor. Siz tüm maillerinizi bir uygulamada, tüm Yandex maillerinizi bu uygulamada tutun, rahat olur.

Hem Android hem IOS versiyonu var uygulamanın. İki platformda da gayet rahat çalışıyor. Birden fazla yandex mail hesabı ekleyebiliyorsunuz. Outlookda kullandığınız protokol IMAP olduğundan uygulama ile senkron çalışıyor. Bu arada, uygulamaya mail hesabınızı eklemeniz için mail adresi ve şifrenizi girmeniz yeterli. Gelen giden sunucu vesaire ayarlamanız gerekmiyor, gayet pratik.

Bilgilendirici bir yazı olduğunu düşünüyorum. Yorum kısmından sorularınızı yöneltebilirsiniz, memnuniyetle cevaplarım. Uzun bir süredir Yandex.Mail kullanıyorum gerek şirkette gerekse de kişisel olarak memnunuz, memnunum. “Ruslarla aramız kötü, ya bilgilerimi çalarlarsa.. ” demeyin, o kadar çok değerli bilgileriniz varsa zaten exchange serverlarla çalışıyor oluyorsunuz, ücretsiz mail servislerini karşılaştıran adamın o kadar değerli bilgisi olmaz. Her bilgi değerlidir tabiki ama, birazcık da mantık çerçevesinde düşünmek, fazla film etkisinde kalmamak gerekli diye düşünüyorum. Yine de karar sizin, isterseniz local mail ile devam edin. Nasıl olsa sizin sunucunuzun hacklenme ihtimali, Yandex’in bilgilerinizi çalma ihtimalinden daha düşük. (!)

BENZER  Sitelerinize FontAwesome ile Icon Set Nasıl Eklenir?

Başka bir yazımda tekrar görüşmek üzere arkadaşlar.
Kendinize iyi bakın!

Konuyla alakalı bir şeyler yazabilirsin.

Bunlar da ilgini çekebilir.

Nazım YILMAZ

A webmaster, working with music.

1994'ün Haziran'ında Beyşehir/Konya'da dünyaya gelmişim. O zamanlar, gerek tombikliğim gerek yeşil gözlülüğüm sebebiyle gören herkes tarafından el üzerinde ( hatta defalarca havaya atılıp tutulma gibi ) tutulmuşum.

Bebekliğim Konya'da bir köyde, çocukluğum İstanbul'da geçti. İstanbul'da başladığım iş hayatına doğduğum yer, Beyşehir'de devam ediyorum.

İZLEDİM

Mini Yabancı Diziler : Yüzde 3 Dizisi