Yazıyı görüntülüyorsunuz Bloğumdaki toplam 12 kategoride yazılmış 291 yazıdan en güncelleri gösteriliyor. 21.2.2017
Bu yazı 12.02.2014 tarihinde yazıldı. O günden bu güne bir çok şey değişmiş ve yazı geçerliliğini yitirmiş olabilir.

Yazılarımıza Özel Alan ile Müzik Ekleyebiliriz

3 sene önce yazıldı, 196 kere okundu. 0

Merhaba arkadaşlar. Daha doğrusu merhaba WordPress severler! Bloglarımızda veya wordpress ile inşa ettiğimiz herhangi internet sayfalarımızda müzik çalar ihtiyacımız olabilir. Örneğin bir yazı yazıyorsunuz ve yazıya bir de müzik eklemek istiyorsunuz. Bunun için youtube’dan embed kodu almak zorunda değilsiniz. Gayet şık bir şekilde, bu yazıda da gördüğünüz gibi eklediğiniz müziği okuyucuya dinletebilirsiniz.

Ben bu olayın son derece basit bir versiyonunu anlatacağım şimdi size. Mantığı anladıktan sonra siz zaten daha gelişmiş özel alanlar oluşturabilirsiniz dilediğinizce. Yalnız, ben sadelikten yana olduğum için bu yazıda anlattığım player’i kendim kullanacağım bu haliyle. Zaten amaç müzik dinletmek değil mi :)

Hadi başlayalım o halde. Öncelikle yazılarımızı gösteren sayfa olduğu için single.php dosyamızı bir kod düzenleyici ile açıyoruz. ( Dreamweaver kullanıyorum, ftp özelliği ile birlikte uzun süredir kullanmaktayım, tavsiye ederim. )

Eğer yazımıza müzik eklediysek, nerede gözükecek? sorusuna yanıt olması açısından, single.php‘mizde bir yer belirlememiz gerekiyor. Bu belirlediğimiz yer ” while “ döngüsünün içerisinde olmalı. Benim tavsiyem ” <?php the_content(); ?> “ in hemen üzerine eklemeniz. Ben öyle kullanıyorum. Eklememiz gereken kodlar aşağıda;

 Not: Müzik çalarımız, HTML5 ile gelen bir özelliği kullanarak çalışıyor. Yani HTML5 ‘in audio özelliğini desteklemeyen tarayıcılarda çalışmayacaktır. Kodların içinde gördüğünüz uyarı da, player çalışmadığında gösterilen uyarıdır. Bu player’ın hangi tarayıcılarda çalışıp çalışmadığını görmek için aşağıdaki linke bir göz atabilirsiniz.

BENZER  Wordpress'de Elle Post'ları Sıralamak

http://www.w3schools.com/html/html5_audio.asp

Eklediğimiz kodlar sayesinde özel alan ile bir müzik belirlersek yazılarımızın içinde bir player belirecek ve isteyen play tuşuna basıp müziği dinleyebilecek.

Peki yazımıza müziği nasıl ekleyeceğiz?

Bu işlem de oldukça basit bir işlem. Daha önce özel alan kullandıysanız zaten biliyorsunuzdur, wordpress bize bir değere başka bir değer atamamız için imkan veriyor. Yani ekle dediğimizde karşımıza gelen sayfada sağ üstte ” Ekran Tercihleri “ menüsünü açıp ” Özel Alanlar “ ı aktifleştirdiğimizde, yazı editörünün altında bir kutu belirdiğini göreceksiniz.

Müziğimizi eklemek için özel alanlar kısmında ” isim “ bölmesine ” muzik “ yazıp, karşısındaki ” değer “ bölmesine de müziğimizin tam adresini yazmamız gerekiyor. Örnek kullanım için bir ekran görüntüsü paylaştım;

ozelalankullanimi

Müzik Çalarımızı Nasıl Şekillendireceğiz?

Eğer HTML5 müzik çalarımızı standart stil özellikleriyle kullanmayacaksak, style.css dosyamızda aşağıdaki gibi özelliklerimizi belirleyebiliriz;

Tüm yapmamız gerekenler bu kadar arkadaşlar. Artık istediğiniz yazılarınızda okuyucuya müzik dinletebilirsiniz. Player ve kullanımı kafanıza göre değiştirebilirsiniz. Değişkenleri ( muzik ) değiştirerek müzik değil de video, fotoğraf vesaire de gösterebilirsiniz. Nerde ve nasıl kullanmak istediğinize bağlı.

Başka bir makalemizde görüşmek üzere. Kendinize iyi bakın :)

Konuyla alakalı bir şeyler yazabilirsin.

Bunlar da ilgini çekebilir.

Nazım YILMAZ

A webmaster, working with music.

1994'ün Haziran'ında Beyşehir/Konya'da dünyaya gelmişim. O zamanlar, gerek tombikliğim gerek yeşil gözlülüğüm sebebiyle gören herkes tarafından el üzerinde ( hatta defalarca havaya atılıp tutulma gibi ) tutulmuşum.

Bebekliğim Konya'da bir köyde, çocukluğum İstanbul'da geçti. İstanbul'da başladığım iş hayatına doğduğum yer, Beyşehir'de devam ediyorum.

İZLEDİM

Mini Yabancı Diziler : Yüzde 3 Dizisi