Bloğumda toplam 12 kategoride yazılmış 316 yazı ve 269 yorum var.

Bilmeyenler İçin: Torrent Nedir?

11 sene önce yazıldı, 454 kere okundu. 0

Merhabalar. Bu yazımda yine bilgisayarla pek haşır neşir olmayan ancak bazen bişeyler istediğinde elde etmek isteyen arkadaşlar için Torrent olayından bahsedicem basitce. Daha bugün bir arkadaşıma torrent ile nasıl dosya indirebileceğinden bahsetmem gerekti. Hani elime mi yapışır, yardımcı olayım diyorum ancak bazı şeyleri araştırarak öğrenmeli insan bi yerde.

Herneyse, torrent dediğimiz olay aslında sanal bir ağdır. Nasıl yani? İndirmek istediğiniz dosya aslında tek bir yerde barınmıyordur ve indirmeye başladığınızda sizin gibi o dosyayı indiren kim varsa onlardan kaynaklı veri transferi yapılır. E nasıl yaaani? Şimdi şöyle söyliyim, eskiden LimeWire ve bu tarz programlar çoktu. Önce insanlar mp3 indirmek için kullandı, sonra diğer dosyalara da ulaşmaya başladı. LimeWire ve benzer programların olayı p2p ağlarında dosya paylaşmaktı ve bu da demek oluyor ki, benim kendi bilgisayarımdan paylaşıma açtığım dosyaları diğer bir p2p yazılımı kullanıcısı aratıp bulabiliyor ve indirebiliyordu. Hatta birden fazla kişide varsa o dosya, daha çabuk iniyordu.

Torrent mantığı da buna benzerdir. Bir dosyayı ararsınız torrent sitelerinde. Ufak bir dosya indirirsiniz ve o dosyayı torrent indirme yazılımlarından biriyle açarak bilgisayarınıza indirmeye başlarsınız. İşin ayrıntısını bırakıp size nasıl torrent indireceğinizi kısaca anlatayım en iyisi.

Torrent ile Dosya Nasıl İndirilir?

Örneğin bir Windows sürümü indireceğiz. http://kickass.to/ gibi bir torrent sitesine girip ” windows 8 64 bit ” yazdığımızda bir dolu dosya gelir önümüze. Bunlardan birinin .torrent dosyasını indirip, daha sonra indirmek istediğimiz dosyayı indirmeye başlayacağız. Fakat dikkat etmemiz gereken bir konu var: ” İndirme Hızı ”

İndirme hızı neye göre belirlenir? Seeders ve Leechers değerleri bu dosyayı ne kadar hızlı veya ne kadar yavaş indirebileceğimizi gösterir. Seeders, indireceğiniz dosyaya sahip olan ve bunu paylaşan kişilerdir. Leechers ise, sömürücü tayfadır. Sadece indirip torrent’i kapatmıştır ve onların üzerinden indirmeniz zordur çünkü paylaşmıyorlardır. Bu nedenle, Seeders değeri yüksek olan bir torrent dosyasını daha hızlı indirebileceğinizi bilin.

BENZER  İsimTescil.net Sonunda Arayüzünü Güncelledi

Torrent dosyasını indirdim, sonra?

Şimdi sıra o torrent dosyasını bir indirme yöneticisi ile açmaya geldi. Ben sıkı bir torrent kullanıcısı değilim fakat gerekli olduğunda ” FlashGet ” uygulamasını kullanarak torrent dosyalarını indiriyorum. Bu yüzden size de önerim budur. Unutmayın ki hangi programı kullanırsanız kullanın, standart bir kullanıcı iseniz hızınızı etkileyen tek şey Seeders değeri olacaktır.

Bilgisayarınıza FlashGet tarzı bir program kurduğunuzda indirdiğiniz torrent dosyalarını o program ile açabilirsiniz ve açtığınızda indirme penceresi karşınıza gelir. Nereye indireceğinizi seçip indirmeye başlarsınız.

İşte bu kadar basit aslında torrent ile dosya indirmek. Haydi internetinize kuvvet :) Görüşmek üzere!

Konuyla alakalı bir şeyler yazabilirsin.

MacBook Pro M2 13” İle İkinci Günüm

Merhabalar! Instagram kullanıcı adımı değiştirdikten sonra artık şu blog işine bi el atayım istedim ve yeniden...

12 ay önce. 47 0 Devam Et

Kahramanmaraş Depremi ve Düşüncelerim

Merhaba arkadaşlar. Uzun süredir bir şeyler yazmıyordum, zaten çok nadiren girip bir şeyler yazıp çıkıyorum an...

1 sene önce. 62 0 Devam Et

Asus ROG Strix G513IC 144Hz Dizüstü Bilgisayar ile Yaşadığım Problemler

Öncelikle herkese merhaba! Çok uzun bir süredir bloğum aktif değildi ve artık bişeyler yazmak çizmek için tekra...

2 sene önce. 88 0 Devam Et

Macbook Air 2017’yi Kimlere Tavsiye Edebilirim?

Bir süredir sık sık Macbook Air’i proje işlerinde ve sunumlarda kullanıyorum. Sizlere bu yazımda 2017 model ...

4 sene önce. 135 0 Devam Et

2021’e Girerken Hayata Dair Genel Bir Değerlendirme Yapalım

Merhabalar yeniden! Hemen her yazıya başlarken söylediğim gibi; epeydir bir şeyler yazamıyorum ama yeniden bir şe...

4 sene önce. 76 0 Devam Et

Hakkımda

1994'ün Haziran'ında Beyşehir/Konya'da dünyaya gelmişim. O zamanlar, gerek tombikliğim gerek yeşil gözlülüğüm sebebiyle gören herkes tarafından el üzerinde ( hatta defalarca havaya atılıp tutulma gibi ) tutulmuşum.

Bebekliğim Konya'da bir köyde, çocukluğum İstanbul'da geçti. İstanbul'da başladığım iş hayatına doğduğum yer, Beyşehir'de devam ediyorum.

Uzun yıllar çeşitli firmalarda çalıştıktan sonra 2017’den beri kendi yazılım ve reklam şirketimi kurdum. Geliştirmeye ve değiştirmeye devam ediyoruz.