Bloğumda toplam 12 kategoride yazılmış 313 yazı ve 269 yorum var.

Macbook Air 2017’yi Kimlere Tavsiye Edebilirim?

2 hafta önce yazıldı, 20 kere okundu. 0

Bir süredir sık sık Macbook Air’i proje işlerinde ve sunumlarda kullanıyorum. Sizlere bu yazımda 2017 model Macbook ile ilgili tecrübelerimi ve “önerir misin?” sorusunun yanıtlarını anlatmaya çalışacağım. Yılın da ilk yazısı olacak, hadi hayırlısı :)

Öncelikle; Big Sur çok güzel olmuş. M1 işlemcili bir Macbook kullanmadığım için performansa gözle görülür aşırı bir fark görmemekle birlikte, yine de daha stabil ve güzel görsellerle çalıştığını söyleyebilirim. Alıştığımız IOS 14 küsür arayüzünü tamamlıyor diyebilirim. Bir önceki sürüm de güzeldi tabi, işletim sistemine diyecek bir şey yok. Hem grafikler, hem çalışma şekli, kısayollar, sistem mantığı vesaire şöyle bir düşündüğümüzde alıştıktan sonra o kadar akıcı ve düzgün ki; anlatamam.

Ancak 2017 model olması sebebiyle bazı sorunlarım var diyebilirim. Şöyle ki; sürekli çift monitör çalışıyorum. Genellikle Webstorm ve VSCode kullanıyorum, diğer monitörde de tarayıcılar ve diğer ortamlar açık oluyor. Herhangi bir kasma, donma, hata verme problemleri olmamakla birlikte; biraz da olsa gecikmeli çalışabiliyor bazen. Chrome gibi bir tarayıcıyı 16-18 gün açık tutan benim gibi değişikler bilir ki, çok fazla bellek tüketen bu tarayıcı bekledikçe şarabın aksine sıkıntılı bir hal alabiliyor. Windows bilgisayarımda kullandığım Ram nispeten daha yüksek olduğundan bir problem yaşamadığım için Macbook’ta biraz tedirgin ediyor açıkçası. 

Diğer yandan, Bluetooth olmayan bir kablosuz mouse ile kullanırken, bazen mouse elektriksel bi tepkimeye giriyor atlamaya başlıyor ama kısa sürede geçiyor. Ben bunu işlemcinin ısınması, elektrik dalgalanması ve mouseumun kalitesiz olmasına bağlıyorum biraz. Ama yine de Windows masaüstü bilgisayarımda böyle bir problem yaşamadığım için, hanesine eksi yazıyorum.

Isınma problemi diye bir şey yok aslında normal bir kullanımda. Ama benim kullanımım pek de normal olmadığı için, bazı durumlarda 80 derecelerin üzerinde işlemci ısısı gördüğümü söyleyebilirim. Fan seviyesini en üste çektiğimde de hızlı bir şekilde ısının düşmediğini de söylemeliyim. Bir süre beklemem gerekiyor genelde. Yalnız ilginçtir, bir kaç gün önce telefonda FaceTime ile görüntülü konuştuğum bir arkadaşıma bir de Macbook’tan deneyelim şu işi dediğimde; 84 derecelere kadar çıktı işlemci. Sadece FaceTime ve Chrome da 2-3 sekme açık şekilde bu ısılara ulaştı. Fanı kökledim, görüşme devam ettiği sürece ısı düşmedi. FaceTime kapattıktan sonra 38-40 derecelere kadar düştüğünü gördüm. Bu da yazılımsal bir problem muhtemelen. Big Sur’dan önce böyle bir problem yaşamamıştım. Bir eksi daha yazalım o halde.

BENZER  Yandex Mail Imap ve Mobil Kurulumları Önerilerim

Son olarak, ekrandan bahsedeceğim. Bildiğimiz üzere Retina bir ekrana sahip değil. Bu sebeple, masaüstündeki konforu verememeye başladı. Özellikle koyu renkli uygulamalar kullanırken keyif alamamaya başladım ki masaüstünde HP’nin iddialı olmayan bir IPS monitörünü kullanıyorum, ilginçtir. ( Bildiğimiz üzere IPS monitörler siyah renkleri olması gerektiği gibi veremezler, hele bendeki model bir ekranınız varsa bu durum daha da farkedilebilir olur. ) Retina olmadığı için çözünürlük de düşük, ekrana daha az içerik sığıyor ve sizi sınırlandırıyor bir nevi. Keskin bir ekranda kod bile yazıyor olsanız sizi ekstra motive ediyor, iyi hissettiriyor ve daha hızlı/verimli çalışabiliyorsunuz. Bu bilgisayarda bu nispeten geçerli değil haliyle. Yazdık bir eksi daha.

Peki kimlere önereceğiz bu bilgisayarı?

Şuanda ( 1 Ocak 2021 ) HepsiBurada’da 7.199 ₺ olan Macbook Air 2017 i5 işlemcili bilgisayarımı önerdiğim kitleler elbette sınırlı olacak. Şöyle ki, atıyorum fotoğraf işiyle uğraşıyorsunuz ya da youtube’a içerik üretiyorsunuz. Bu bilgisayar malesef size göre değil. Zaten ilk başta ekrandan dolayı listenizden çıkarmanız gerekiyor. Ekranı es geçtiğimizde ise işlem gücü yetersizliği sebebiyle video edit/render gibi işlemleri yaparken size gına getirebilir. Ek bir ekranla dahi çalışsanız bu da sisteme ekstra bir yük getireceğinden, 1080p videoları render ederken bile zorlanabilirsiniz diye tahmin ediyorum. Bu sebeple bu işleri yapanları eleyebiliriz.

Kod yazan arkadaşlar; örneğin Android / IOS uygulama geliştiricileri bu bilgisayarı kullanarak anca kendilerine sorun yaratmış olurlar diye tahmin ediyorum. Çünkü bazı emülatörlerde gerek ram gerekse de işlemci yetersizliği ile karşılaşabilirsiniz. Bu da ekstra zaman kaybına eş değerdir ve hatta bazı zamanlarda yapmanız gereken bazı şeyleri es geçmenize dahi sebep olabilir.

Peki, kimlere önereceğiz? Şöyle ki; ben bir öğrenci olsam, biglisayarda işim araştırma yapmak, sunum hazırlamak ya da canlı derslere katılmak olsa, sırf şarjı uzun gittiği ve işletim sisteminin güzelliği için bu bilgisayarı tercih edebilirim. Peki öğrenci dediğin oyun oynamayacak mı? O zaman, bunu da pas geçiyoruz. Çünkü Pubg, CS-GO falan bu bilgisayarın harcı değil.

BENZER  Bir Telefonu Kaç Kere Düşürüp Ekranını Kırabilirsiniz ki?

O zaman geriye kitap yazarları, ek bilgisayar olarak kullanacaklar, yolda uçakta otobüste film izlemek, yazı yazmak, fotoğraf makinasıyla çektiği fotoğrafları görüntülemek falan isteyenler kalıyor. Mesela ben blogger olsam -ki çok nadir de olsa oluyorum- Macbook Air 2017 bana yeterli. Hatta fazlasıyla yeterli. Nispeten Photoshop kullanabiliyorum bu bilgisayarda, e yazı da yazabiliyorum. E şarkı da ortalama 10-11 saat gidiyor. iPhone’uma gelen çağrıları da bilgisayardan cevaplayabildiğime göre, başka bişeye gerke yok. Dimi?

Sonuç itibariyle, bu fiyatlara alınabilecek Windows laptoplar var mıdır, nelerdir pek bilmiyorum ancak, Macbook Air 2017 almak yerine Matebook 14-15 falan almak daha mantıklı olabilir diye düşünüyorum. En azından FHD bir ekrana, bir çok bağlantı noktasına ve ortalama bir performansa sahip olabilirsiniz. Matebook Macbook çakması olduğundan, görünüşü falan da karizmatik, güzel duruyor. Ya da Dell Vostro serilerine bakabilirsiniz. Ne bileyim?

Velhasıl

Macbook Air 2017 miladı sanırım doldu arkadaşlar. Yanınızda gezdirip bikaç yazı yazmaktan, film/dizi izlemekten, araştırma yapıp ders çalışmaktan/izlemekten çok da başka bir işe yarayacağını sanmıyorum. Bu arada yanlış olmasın, bahsettiğim konular tam olarak efektif bir kullanım arayanlar için geçerli. Yani olsun da, nasıl olursa olsun derseniz ERP projesi bile yazarsınız, dandik oyunları oynarsınız, fotoğraf düzenlediğinizi sanabilirsiniz, 1080 25 kare videoları az bir emekle de olsa render alabilirsiniz, ne bileyim, olur yani. Ama bence olmamalı. Bu fiyatlara bunları sağlayan bir bilgisayar yerine farklı seçeneklere yönelinmeli.

Bu yazımız da sonuna geldik. Kendinize çok dikkat edin.

Görüşmek üzere!

 

Konuyla alakalı bir şeyler yazabilirsin.

Macbook Air 2017’yi Kimlere Tavsiye Edebilirim?

Bir süredir sık sık Macbook Air’i proje işlerinde ve sunumlarda kullanıyorum. Sizlere bu yazımda 2017 model ...

2 hafta önce. 20 0 Devam Et

2021’e Girerken Hayata Dair Genel Bir Değerlendirme Yapalım

Merhabalar yeniden! Hemen her yazıya başlarken söylediğim gibi; epeydir bir şeyler yazamıyorum ama yeniden bir şe...

3 hafta önce. 24 0 Devam Et

İsimTescil.net Sonunda Arayüzünü Güncelledi

Merhaba arkadaşlar. Uzun bir zaman boyunca gına getiren, sürekli yavaşlığı ve “her yüzüne bakışımızda...

8 ay önce. 138 0 Devam Et

Sitelerinize WhatsApp Butonu Ekleyerek Müşterilerinizle Etkileşime Geçin

Merhaba arkadaşlar. WhatsApp günün hemen her anında iletişim ihtiyacımızı karşılayan olmazsa olmaz bir araç h...

8 ay önce. 175 0 Devam Et

İşletmelerde Ön Muhasebe Yazılımı Kullanmanın Önemi ve Bulut Tabanlı Yazılımlar

Merhaba arkadaşlar. Özellikle son zamanlarda girişimcilik ruhunun çok fazla kişiye ulaştığını, herkesin özell...

8 ay önce. 68 0 Devam Et

Hakkımda

1994'ün Haziran'ında Beyşehir/Konya'da dünyaya gelmişim. O zamanlar, gerek tombikliğim gerek yeşil gözlülüğüm sebebiyle gören herkes tarafından el üzerinde ( hatta defalarca havaya atılıp tutulma gibi ) tutulmuşum.

Bebekliğim Konya'da bir köyde, çocukluğum İstanbul'da geçti. İstanbul'da başladığım iş hayatına doğduğum yer, Beyşehir'de devam ediyorum.

Uzun yıllar çeşitli firmalarda çalıştıktan sonra 2017’den beri kendi yazılım ve reklam şirketimi kurdum. Geliştirmeye ve değiştirmeye devam ediyoruz.