Bloğumda toplam 12 kategoride yazılmış 313 yazı ve 269 yorum var.

CSS3: Çoklu Sütunlar

8 sene önce yazıldı, 576 kere okundu. 1

Merhabalar. Geçen hafta yine internette gezinirken gözüme çarpan bir css3 özelliğini bu gün bir sitede kullanmam gerekti. Baktım genel olarak işimize yarayacak bir şey, buradan da paylaşayım dedim.

Uzun uzadıya yazılar veya listeler var ise önünüzde, ve onları tablo kullanmadan ve uğraşmadan ikiye üçe dörde falan bölmek istiyorsanız, kolaylıkla halledebileceğiniz bir css kodu ile karşınızdayım. Gazetelerde falan gördüğümüz tarzda yazıları sütunlara ayırarak hem sitenin görünüşüyle alakalı olan sıkıntıyı ortadan kaldırabiliyoruz hem de daha az yer kaplıyor ve daha zengin görünüyor. Ve de farklı..

Aşağıda mantığı anlamanız için bir iki kod yazıyorum. Ama bir de düz yazı şeklinde anlatayım. Sütunlara ayırmak istediğimiz içeriğin hemen üst divi olarak sutun ayırma stil kodlarımızı yazacağımız bir div açıyoruz. Kapsayan div. İd veya class farketmiyor. Daha sonra da stil dosyamızdan aşağıda verdiğim kodları ekliyoruz. Dilediğimiz kadar sütun ayarlayabiliyoruz sayılarla oynayarak. Gayet basit ama bazen çok gerekli bir kod işte.

Html kodlarımız;

[code]

<div id="coklusutun">

<p>Mesela falan filan burası uzun bir yazı.</p>

</div>

[/code]

CSS Kodlarımız;

[code]

#coklusutun{
-webkit-column-count: 3;
-moz-column-count: 3;
column-count: 3;
}

[/code]

Kolay gelsin, görüşmek üzere!

BENZER  Advanced Custom Fields ile Tekrarlayıcı ( Repeater ) Özel Alanını Nasıl Kullanacağız?

Konuyla alakalı bir şeyler yazabilirsin.

Macbook Air 2017’yi Kimlere Tavsiye Edebilirim?

Bir süredir sık sık Macbook Air’i proje işlerinde ve sunumlarda kullanıyorum. Sizlere bu yazımda 2017 model ...

3 hafta önce. 23 0 Devam Et

2021’e Girerken Hayata Dair Genel Bir Değerlendirme Yapalım

Merhabalar yeniden! Hemen her yazıya başlarken söylediğim gibi; epeydir bir şeyler yazamıyorum ama yeniden bir şe...

3 hafta önce. 24 0 Devam Et

İsimTescil.net Sonunda Arayüzünü Güncelledi

Merhaba arkadaşlar. Uzun bir zaman boyunca gına getiren, sürekli yavaşlığı ve “her yüzüne bakışımızda...

8 ay önce. 138 0 Devam Et

Sitelerinize WhatsApp Butonu Ekleyerek Müşterilerinizle Etkileşime Geçin

Merhaba arkadaşlar. WhatsApp günün hemen her anında iletişim ihtiyacımızı karşılayan olmazsa olmaz bir araç h...

8 ay önce. 175 0 Devam Et

İşletmelerde Ön Muhasebe Yazılımı Kullanmanın Önemi ve Bulut Tabanlı Yazılımlar

Merhaba arkadaşlar. Özellikle son zamanlarda girişimcilik ruhunun çok fazla kişiye ulaştığını, herkesin özell...

8 ay önce. 68 0 Devam Et

Hakkımda

1994'ün Haziran'ında Beyşehir/Konya'da dünyaya gelmişim. O zamanlar, gerek tombikliğim gerek yeşil gözlülüğüm sebebiyle gören herkes tarafından el üzerinde ( hatta defalarca havaya atılıp tutulma gibi ) tutulmuşum.

Bebekliğim Konya'da bir köyde, çocukluğum İstanbul'da geçti. İstanbul'da başladığım iş hayatına doğduğum yer, Beyşehir'de devam ediyorum.

Uzun yıllar çeşitli firmalarda çalıştıktan sonra 2017’den beri kendi yazılım ve reklam şirketimi kurdum. Geliştirmeye ve değiştirmeye devam ediyoruz.