Bloğumda toplam 12 kategoride yazılmış 316 yazı ve 269 yorum var.

WordPress Sayfa Şablonu Hazırlamak

10 sene önce yazıldı, 5.281 kere okundu. 5

Merhaba WordPress severler. Az önce r10’da dolanırken sayfa şablonu olayına denk geldim, arkadaşlar sorunu çözmüşler sanırım ancak bir de ben anlatayım bloğumdan dedim. Sayfa şablonları çoğu zaman kurtarıcımız olabiliyor. Özellikle kurumsal sitelerde kısa yoldan işimizi görmek için oldukça kullanışlı. Ancak sadece kurumsal sitelerle sınırlı değil bu ihtiyaç. Şöyle ki, hemen hemen her türlü sitede birbirinden farklı gözüken sayfalar hazırlama gereği duyabiliyoruz.

css_resetBir sayfada sidebar’ı çağırırken, bir sayfada tam sayfa olmasını isteyebiliriz. Bir sayfada slider kullanırken, diğer sayfada do_shortcode ile iletişim formunu istediğimiz bir yere çekmek isteyebiliriz. Ya da üyelere özel sayfa yapmak istiyorsak, üye girişi yapılmadan gösterilmeyen sayfalar için hazırladığımız ” üyelere özel ” diye bir şablonu seçebiliriz sayfamızı oluşturup yayınlarken.

Sayfa şablonlarında dikkat etilmesi gereken şeyler var. Öncelikle standart olarak sayfalarımızı ” page.php ” gösteriyor. Biz de bir nevi page.php’nin modifiye edilmiş halini hazırlıyoruz ve diyoruz ki sayfamızı page.php değil de ” benimpage.php ” göstersin. Bu da demektir ki, page.php içinde bulunan kodların benzerlerini yazacağız. Eklemek istediklerimizi ekleyeceğiz, gözükmesini istemediklerimizi çıkaracağız. Mantık olarak olay bundan ibaret.

Örnek olarak, premium temaların demolarında görürsünüz, tam sayfa, sidebar sağda, sidebar solda, iletişim sayfası, galeri sayfası, portfolyo sayfası vesaire desteği verirler temalarda. Bunları çoğunlukla sayfa şablonları ile hallederler. Mantıklı yolu da budur zaten.

Şimdi Gelelim Kuru Fasulyenin Ne Kadar Kaynayacağına

Html – css biliyorsanız, biraz da wordpress-php karışımı bilginiz varsa ( çok değil, azı kafi ) kolaylıkla sayfa şablonlarınızı oluşturabilirsiniz. Sayfa şablonlarını hazırlarken herhangi başka bir sayfanın kodlarını inceleyerek ( örnek: page.php ) daha kolay bir şekilde istediğiniz şablona ulaşabilirsiniz. Örnek vermek gerekirse, header.php’yi ve footer.php’yi çağıran kodları gerekli yerlere yerleştirip, ikisinin arasına sayfada neyin görünmesini istiyorsanız o kodları yerleştirebilirsiniz. Ben örnek olması açısından bir şablon paylaşacağım. Bu paylaştığım şablonun temanızla uyumlu olma ihtimalinin oldukça düşük olduğunu unutmayın. Temanızı inceleyip, temanızdaki sayfaları örnek almalısınız.

BENZER  İstediğimiz Yerde ID ile Sayfayı Göstermek

Örnek bir şablon oluşturalım;

<?php /*

Template Name: Örnek Şablon

*/

?>

<?php get_header(); ?>

<?php while (have_posts()) : the_post(); ?>

<h2><?php the_title(); ?></h2>

<?php the_content(); ?>

<?php endwhile; ?>

<?php get_footer(); ?>

Sayfamızı hangi dosya ismiyle kaydettiğimizin önemi yok. Burada önemli olan en üste eklediğimiz Template Name kısmı. Oradaki ismi sayfa düzenlediğimiz yerde sağ tarafta şablonlar kısmında göreceğiz. Seçtiğimizde ise hazırladığımız şablondaki döngüler sayfayı bize gösterecek. Şablonun orasına burasına dilediğimiz kodları ekleyebiliriz. Ancak yazıı dikkatlice okuyup kodlama olayına ondan sonra geçmenizi öneriyorum.

Basit şablonumuzu anladığımıza göre, şimdi biraz daha detaya inerek başka bir örnekle devam edelim. Bu örneğimiz de iletişim sayfası olsun. Diyelim ki iletişim sayfamızda contact form 7 ile iletişim formu ekleyeceğiz ama döngünün içerisinde değil de sidebarda göstereceğiz bu formu. Formun altına da google maps ekleyeceğiz. Bu eklemek istediklerimizi döngü içerisinde verirsek, sayfa içeriği ile aynı yerde gözükeceği için normal page.php den vazgeçip kendi şablonumuzu oluşturmak istedik. Buyrun görelim;

<?php /*

Template Name: İletişim

*/

?>

<?php get_header(); ?>

<div id="sol">

<?php while (have_posts()) : the_post(); ?>

<h2><?php the_title(); ?></h2>

<?php the_content(); ?>

<?php endwhile; ?>

</div><!--- sol bitiyor --->

<div id="sidebar">

<?php echo do_shortcode('[contact-form-7 404 "Not Found"]'); ?> //iletişim formunu çektik

<iframe></iframe>//haritayı çektik ( embed )

</div><!--- sidebar bitiyor --->

<?php get_footer(); ?>

Sanırım bu örnekten sonra da bahsetmemiz gereken pek bir şey kalmadı. Gördüğünüz gibi, WordPress’i eyip büküp istediğimiz şekle sokmak bu kadar kolay aslında. Şimdi daha iyi anlıyoruz değil mi wordpress ile blog siteleri ile neden sınırlı kalmadığımızı? Bence anlıyoruz :) Sayfa şablonları gibi bir dünya özellik daha var wordpress’de. Ben vakit ayırabildiğim sürece anlatabildiğim kadarını aktaracağım bloğumdan ancak, google amcamız da sizlere çok yardımcı olacaktır. Sağlıcakla kalın. :)

Konuyla alakalı bir şeyler yazabilirsin.

MacBook Pro M2 13” İle İkinci Günüm

Merhabalar! Instagram kullanıcı adımı değiştirdikten sonra artık şu blog işine bi el atayım istedim ve yeniden...

12 ay önce. 47 0 Devam Et

Kahramanmaraş Depremi ve Düşüncelerim

Merhaba arkadaşlar. Uzun süredir bir şeyler yazmıyordum, zaten çok nadiren girip bir şeyler yazıp çıkıyorum an...

1 sene önce. 59 0 Devam Et

Asus ROG Strix G513IC 144Hz Dizüstü Bilgisayar ile Yaşadığım Problemler

Öncelikle herkese merhaba! Çok uzun bir süredir bloğum aktif değildi ve artık bişeyler yazmak çizmek için tekra...

2 sene önce. 86 0 Devam Et

Macbook Air 2017’yi Kimlere Tavsiye Edebilirim?

Bir süredir sık sık Macbook Air’i proje işlerinde ve sunumlarda kullanıyorum. Sizlere bu yazımda 2017 model ...

4 sene önce. 132 0 Devam Et

2021’e Girerken Hayata Dair Genel Bir Değerlendirme Yapalım

Merhabalar yeniden! Hemen her yazıya başlarken söylediğim gibi; epeydir bir şeyler yazamıyorum ama yeniden bir şe...

4 sene önce. 71 0 Devam Et

Hakkımda

1994'ün Haziran'ında Beyşehir/Konya'da dünyaya gelmişim. O zamanlar, gerek tombikliğim gerek yeşil gözlülüğüm sebebiyle gören herkes tarafından el üzerinde ( hatta defalarca havaya atılıp tutulma gibi ) tutulmuşum.

Bebekliğim Konya'da bir köyde, çocukluğum İstanbul'da geçti. İstanbul'da başladığım iş hayatına doğduğum yer, Beyşehir'de devam ediyorum.

Uzun yıllar çeşitli firmalarda çalıştıktan sonra 2017’den beri kendi yazılım ve reklam şirketimi kurdum. Geliştirmeye ve değiştirmeye devam ediyoruz.