Yazıyı görüntülüyorsunuz Bloğumdaki toplam 12 kategoride yazılmış 292 yazıdan en güncelleri gösteriliyor. 26.5.2017
Bu yazı 23.07.2014 tarihinde yazıldı. O günden bu güne bir çok şey değişmiş ve yazı geçerliliğini yitirmiş olabilir.

Kurumlar İçin Yandex.Mail

3 sene önce yazıldı, 1.778 kere okundu. 0

Merhaba arkadaşlar. Bu yazımızda çok ayrıntıya kaçmadan kurumlarda yandex mail kullanımını ve getirdiği kolaylıkları ve saçmalıkları anlatacağım. En azından gördüğüm kadarıyla. Şuan çalıştığım hukuk bürosunda mail sistemi için alt yapı olarak yandex kullanıldığını ve yönetimin bende olduğunu da belirteyim.

Şöyle ki, ofisinizdeki elemanların sayısı 20 yi geçmiyorsa rahatlıkla kullanabilirsiniz. Daha fazlaysa, sürekli eleman girip çıkıyorsa, yoğun olarak mail kullanılıyorsa, ücretli bir seçim yapmanız gerekiyor düşüncesindeyim. Ki zaten normal düzeyde teknoloji kullanan bürolarda veya diğer kurumlarda kendi mail sunucuları oluyor veya sağlam yerlerden parayla bu hizmeti alıyorlar.

Yandex Mail’in yönetici panelinden bahsedelim. Daha doğrusu, ana mail ile giriş yaptığınızda gelen sayfada, mail açma, şifre değiştirme gibi özellikleri barındıran bir web paneli. Bu özellikleri sayacak olursak eğer; mail hesabı oluşturma, mail hesabı kaldırma, mail hesabının şifresini değiştirme ve mail gruplarında hangi maillerin olup olmayacağını belirleme diyebiliriz. Mail yönlendirme, mail hesabındaki kullanıcı bilgilerini düzenleme, maili yedekleme, yedeği geri yükleme, kullandığı disk alanını görebilme gibi özellikleri malesef göremediğimiz bu panel gayet basit bir şekilde çalışmakta.

Çalıştığım yerde sürekli bir eleman sirkülasyonu olduğu için, sürekli yeni mail açılıp, eleman ayrıldığında şifresinin değiştirilip belirli bir maile yönlendirme olayı olmakta. Ancak hala ve hala amele gibi kişinin mailine giriş yapıp yönlendirme isteği gönderiyorum, yönlendirdiğim maile giriş yapıp onaylıyorum. Sistem böyle işliyor malesef.

İşin güzel yanlarına gelecek olursak eğer, böyle temiz bir hizmeti ücretsiz sağlamalarını en başa koyabiliriz listede. Şöyle ki; kolay bir şekilde alanadımıza bağladığımız panelden @alanadimiz.com şeklinde mail açıp hemen kullanıma başlayabiliyoruz. POP ve SMTP sunucuları olarak standart değerler giriyoruz. SSL ile bağlanıyoruz. Çok nadir olarak sunucuları biraz ağır kaçabiliyor kullanımınıza bağlı olarak ama genel olarak hızı da iyi diyebiliriz.

BENZER  Casperturk.com Saçmalığı

Ek olarak, maile giriş yaptığınızda ve ayarlar kısmına geldiğinizde, alışageldiğiniz terimleri veya ayarlama şekkillerini görmek pek mümkün değil. Şöyle bi bakıyorsunuz önce mantığı kavramak için. Yönlendirme meselesi mesela. Bana biraz saçma geldi. Filtreleme ile yönlendirmenin ne alakası var kardeşim?

Yine de teşekkürler Yandex, sağolasın :)

Konuyla alakalı bir şeyler yazabilirsin.

Bunlar da ilgini çekebilir.

Nazım YILMAZ

A webmaster, working with music.

1994'ün Haziran'ında Beyşehir/Konya'da dünyaya gelmişim. O zamanlar, gerek tombikliğim gerek yeşil gözlülüğüm sebebiyle gören herkes tarafından el üzerinde ( hatta defalarca havaya atılıp tutulma gibi ) tutulmuşum.

Bebekliğim Konya'da bir köyde, çocukluğum İstanbul'da geçti. İstanbul'da başladığım iş hayatına doğduğum yer, Beyşehir'de devam ediyorum.

İZLEDİM

Mini Yabancı Diziler : Yüzde 3 Dizisi