Bloğumda toplam 12 kategoride yazılmış 316 yazı ve 269 yorum var.

Contact Form 7’ye CAPTCHA Ekleyin

11 sene önce yazıldı, 2.542 kere okundu. 0

Merhabalar. Gerekli bir olaydan bahsedicem şimdi. Geçenlerde hazırladığım bir web sayfasının sunucudan kilitlendiğini gördüm. Gerekçeleri de iletişim formu üzerinden spam gönderilmesi. Bu daha önce de başıma gelmişti ama yedekleri alıp tekrardan yayınlamıştım siteyi. Fakat bazen çalıştığınız firma yedeklerinizin tamamını vermeyebilir. Aynı sorunu tekrar yaşamak istemediklerinden böyle bir gıcıklık yapabilirler.

Çözüm de gayet basit. Tabi böyle bir duruma düşmeden önce çözümü uygulayacak olursak. Ben wordpress sitelerinde contact form 7 eklentisini kullanarak iletişim formları hazırlayıp yayınlıyorum. Eklenti gayet güzel, gayet donanımlı ve tüm isteklerinize karşılık veriyor neredeyse. Ancak çoğu zaman sadece görünürde işimize yarayan özelliklerini kullanıyoruz ve bu yüzden de eksikler oluyor. CAPTCHA gibi.

CAPTCHA nedir? Bu olaya aslında çok aşinasınız. ( Bilmeyenler için söylüyorum. ) Bazı sitelerde üye olurken, dosya indirirken vesaire ” resimdeki doğrulama kodu ” olayını görmüşsünüzdür illaki. Hatta bazıları çileden çıkartır, göremezsiniz anlayamazsınız falan resimde ne olduğunu. Hatta internetle haşır neşir olmayan çoğu kullanıcı da ne yapacağını dahi şaşırır. İşte budur CAPTHCA.

Contact Form 7 kullanıyorsanız eğer yapacağınız şey çok basit. Öncelikle Realy Simple CAPTCHA eklentisini indirip plugins klasörüne atıp aktifleştiriyoruz.Sonrasında, önceden contact form 7 ile hazırladığımız iletişim formuna giriyoruz yönetici panelinden ve diğer kutuları hazırladığımız gibi, CAPTCHA ekle diyerek oradaki kodları formumuza dahil ediyoruz ve kaydediyoruz.

Artık formlarınızda resimdeki kodu doğrula olayını aktifleştirmiş oluyorsunuz. Böylelikle sitenizin iletişim formları üzerinden spam gönderimini engellemiş oluyorsunuz. Bu arada eklenti hoş. Diğer sitelerde gördüğünüz gibi karışık acayip ifadeler yok. Gayet basit bir CAPTCHA olayı.

Kolay gelsin arkadaşlar.

BENZER  Başka Bir Wordpress Koşul Yapısı : Mobil Giriş Yapanları Ayırt Etmek

Konuyla alakalı bir şeyler yazabilirsin.

MacBook Pro M2 13” İle İkinci Günüm

Merhabalar! Instagram kullanıcı adımı değiştirdikten sonra artık şu blog işine bi el atayım istedim ve yeniden...

7 ay önce. 32 0 Devam Et

Kahramanmaraş Depremi ve Düşüncelerim

Merhaba arkadaşlar. Uzun süredir bir şeyler yazmıyordum, zaten çok nadiren girip bir şeyler yazıp çıkıyorum an...

1 sene önce. 42 0 Devam Et

Asus ROG Strix G513IC 144Hz Dizüstü Bilgisayar ile Yaşadığım Problemler

Öncelikle herkese merhaba! Çok uzun bir süredir bloğum aktif değildi ve artık bişeyler yazmak çizmek için tekra...

2 sene önce. 62 0 Devam Et

Macbook Air 2017’yi Kimlere Tavsiye Edebilirim?

Bir süredir sık sık Macbook Air’i proje işlerinde ve sunumlarda kullanıyorum. Sizlere bu yazımda 2017 model ...

3 sene önce. 105 0 Devam Et

2021’e Girerken Hayata Dair Genel Bir Değerlendirme Yapalım

Merhabalar yeniden! Hemen her yazıya başlarken söylediğim gibi; epeydir bir şeyler yazamıyorum ama yeniden bir şe...

3 sene önce. 58 0 Devam Et

Hakkımda

1994'ün Haziran'ında Beyşehir/Konya'da dünyaya gelmişim. O zamanlar, gerek tombikliğim gerek yeşil gözlülüğüm sebebiyle gören herkes tarafından el üzerinde ( hatta defalarca havaya atılıp tutulma gibi ) tutulmuşum.

Bebekliğim Konya'da bir köyde, çocukluğum İstanbul'da geçti. İstanbul'da başladığım iş hayatına doğduğum yer, Beyşehir'de devam ediyorum.

Uzun yıllar çeşitli firmalarda çalıştıktan sonra 2017’den beri kendi yazılım ve reklam şirketimi kurdum. Geliştirmeye ve değiştirmeye devam ediyoruz.