Bloğumda toplam 12 kategoride yazılmış 316 yazı ve 269 yorum var.

Lorem Ipsum Nedir & Ne Değildir

10 sene önce yazıldı, 614 kere okundu. 0

Arkadaşlar merhaba. Bu yazıyı yazma gereği duydum çünkü hem kendi kafamda bir şeyleri yerine oturtayım hem de sizlerle paylaşayım istedim. Lorem Ipsum dediğimiz yazı dizisi, tasarımlarımızı hazırlarken örnek metinlere ihtiyaç duyduğumuzda kullanabileceğimiz yegane kaynaktır. Peki ne değildir? Bu konu sıkıntı işte. Müşteri var müşteri var, insan var insan var, akıl var akıl var. Özene bezene bir arayüz hazırlıyorsunuz, müşteriye gösterdiğinizde “nereden çaldın?” sorusunu duyuyorsunuz. Bunun suçlusu lorem ipsum metinleri değil aslında. İçine koyacağınız allahın Hakkımızda yazısını vermemiş müşteri size, ne koyacaksınız tasarıma? Bişey koymasanız zaten ortada demo gösterecek bir şey olmayacak?

Gelin bir de bu örnek metinlerin türkçe çevirisini okuyalım. Zaten bu metin kendini açıklayan bir metin. Bana kalırsa, her tasarımcının ısrarla kullanması gereken bir metin. Kullanın. Ama önce bakın bakalım ne anlama geliyormuş;

Lorem Ipsum, dizgi ve baskı endüstrisinde kullanılan mıgır metinlerdir. Lorem Ipsum, adı bilinmeyen bir matbaacının bir hurufat numune kitabı oluşturmak üzere bir yazı galerisini alarak karıştırdığı 1500’lerden beri endüstri standardı sahte metinler olarak kullanılmıştır. Beşyüz yıl boyunca varlığını sürdürmekle kalmamış, aynı zamanda pek değişmeden elektronik dizgiye de sıçramıştır. 1960’larda Lorem Ipsum pasajları da içeren Letraset yapraklarının yayınlanması ile ve yakın zamanda Aldus PageMaker gibi Lorem Ipsum sürümleri içeren masaüstü yayıncılık yazılımları ile popüler olmuştur.

Dahası için: http://tr.lipsum.com/

BENZER  Dosyaları Otomatik Algılayan Ücretsiz PHP Dosya Yöneticisi : Cute File Browser

Konuyla alakalı bir şeyler yazabilirsin.

MacBook Pro M2 13” İle İkinci Günüm

Merhabalar! Instagram kullanıcı adımı değiştirdikten sonra artık şu blog işine bi el atayım istedim ve yeniden...

7 ay önce. 32 0 Devam Et

Kahramanmaraş Depremi ve Düşüncelerim

Merhaba arkadaşlar. Uzun süredir bir şeyler yazmıyordum, zaten çok nadiren girip bir şeyler yazıp çıkıyorum an...

1 sene önce. 42 0 Devam Et

Asus ROG Strix G513IC 144Hz Dizüstü Bilgisayar ile Yaşadığım Problemler

Öncelikle herkese merhaba! Çok uzun bir süredir bloğum aktif değildi ve artık bişeyler yazmak çizmek için tekra...

2 sene önce. 62 0 Devam Et

Macbook Air 2017’yi Kimlere Tavsiye Edebilirim?

Bir süredir sık sık Macbook Air’i proje işlerinde ve sunumlarda kullanıyorum. Sizlere bu yazımda 2017 model ...

3 sene önce. 110 0 Devam Et

2021’e Girerken Hayata Dair Genel Bir Değerlendirme Yapalım

Merhabalar yeniden! Hemen her yazıya başlarken söylediğim gibi; epeydir bir şeyler yazamıyorum ama yeniden bir şe...

3 sene önce. 59 0 Devam Et

Hakkımda

1994'ün Haziran'ında Beyşehir/Konya'da dünyaya gelmişim. O zamanlar, gerek tombikliğim gerek yeşil gözlülüğüm sebebiyle gören herkes tarafından el üzerinde ( hatta defalarca havaya atılıp tutulma gibi ) tutulmuşum.

Bebekliğim Konya'da bir köyde, çocukluğum İstanbul'da geçti. İstanbul'da başladığım iş hayatına doğduğum yer, Beyşehir'de devam ediyorum.

Uzun yıllar çeşitli firmalarda çalıştıktan sonra 2017’den beri kendi yazılım ve reklam şirketimi kurdum. Geliştirmeye ve değiştirmeye devam ediyoruz.