Yazıyı görüntülüyorsunuz Bloğumdaki toplam 12 kategoride yazılmış 291 yazıdan en güncelleri gösteriliyor. 28.2.2017

İnternet Sitelerimizi Optimize Etmenin Faydaları Neler?

3 ay önce yazıldı, 58 kere okundu. 3

Merhabalar. İnternet sitelerimizi oluştururken bir çok adımdan geçiriyoruz projemizi elbette. Ancak çoğumuzun çoğu zaman atladığı bir şey var ki; seo optimizasyonu. Seo optimizasyonu derken, arama motorlarına yönelik bir çalışma evet ancak aslında internet sitemiz ve bizim için oldukça faydalı işlemler. Bu yazımda da ne faydaları olduğundan bahsedeceğim. Bu arada, optimizasyon adımlarını detaylı bir şekilde anlattığım bir yazı daha ekleyeceğim ancak geniş bir vakit bulamıyorum. Ama kısa bir süre içerisinde geleceğinden emin olabilirsiniz.

Optimizasyondan Kastımız Nedir İlk Evvela?

Optimizasyon dediğimiz olay, belli başlı kriterleri takip ederek internet sitemizin kodlarını ve medya dosyalarını geliştirmek, farklı bir deyişle sıkıştırmak diyebiliriz. Önce yüklenmesi gereken kodları öne almak, javascript dosyalarını sıkıştırmak, gereksiz içeriklere/bağlantılara yer vermemek, resim dosyalarını sıkıştırmak gibi bir çok işlem vardır. İşin mobil tarafında da bazı kriterler vardır masaüstü versiyonuna göre farklı olarak. Örneğin butonların birbirine yakınlığı veya boyutları. Gördüğünüz gibi tamamiyle ziyaretçi odaklı işlemler. Yani herşey sitenize girecek olan potansiyel için. Buraya dikkat :)

Sitelerimizin Hızlı Açılması

Uzun süredir birden fazla internet sitesi hazırlayıp yönettiğimizde önemini çok fazla farkedemesek de sitelerimizin açılış hızları hem arama motorları hem de sitelerimize giren ziyaretçilerimiz açısından önemli bir nüans. Şöyle ki; zaten arama motorları da ziyaretçi dostu siteleri ön plana çıkarmak için çok ciddi çalışmalar yapıyorlar. Yani direk olarak ziyaretçiyi hedef almak, bize her türlü faydalı.

Bir internet sitesinin açılmasını beklerken o siteye verdiğimiz değerin gözümüzden kayıp gittiğini hissederiz. Diğer yandan hızlı bir internet sitesinde gezinirken her 10 kişiden 6 sı istisnasız ” aa ne kadar hızlı bi siteymiş, bizim internet aslında yavaş değilmiş lan? ” diyip sitede daha fazla vakit geçirecektir. Reklamınız varsa çok tıklanır, içeriğiniz daha fazla kişiye ulaşır, falan filan.

BENZER  Lorem Ipsum Nedir & Ne Değildir

Ek olarak sitelerimizin hızlı açılması, yani yüklenecek dosyaların optimize edilmiş, az boyutlu olması interneti yavaş olan ziyaretçilerinizi de sitenize bağlayacaktır. Facebook Lite uygulaması örneği ile daha anlaşılır bir fark ortaya koyabiliriz. Gerisini siz düşünün.

Dosyaların Az Yer Kaplaması

Başta resim dosyaları olmak üzere sitemize çağırdığımız tüm dosyaların olabildiğince az yer kaplaması önemlidir. Peki neden? İlk olarak, az önce de bahsettiğimiz üzere daha hızlı açılan bir siteye sahip oluruz ve bir çok ziyaretçiyi sitemize bağlarız. Ama işin bir de diğer bir yönü var. Örneğin dosyaların az yer kaplaması sayesinde sunucudaki dosya yükü ve trafik yükünün azalması. Günlük 500-1000 arası tekil ziyaretçi alan bir internet sitesi için ilk başta çok da önemli olmayan bu durum, tekil hitiniz 5k ları geçtiğinde önemsemeye başlayacağınız ve canınızı sıkabilecek bir durum olabilir. Örneğin E-ticaret sitelerini düşünelim, tüm varyasyonlarıyla birlikte 10 bin küsür fotoğraf olduğunu düşünelim. Her birinin boyutlarını hesaplayıp topladığınızda ve siteye giren ziyaretçilerin bu fotoğrafları görüntüleyebilmesi için dosyaların bilgisayara aktarılması gerektiği gerçeğini de aklımıza getirdiğimizde işin boyutunu daha net anlayabiliriz.

Daha hızlı yedekleme yapabiliriz. Evet, belki farkında değilsiniz ancak bir internet sitesindeki grafikleri sıkıştırmaya başladığınızda boyutların 50% düştüğünü görebilirsiniz. Bu da 500MB’lık bir fotoğraf arşivinin 250MB’a düştüğünü gösterir kabaca. Sunucunuzda bir internet sitesi için geriye dönük 5 tam yedek bulundurduğunuzu düşünün ve internet sitelerimizin harcadığı alanların yüksek bir bölümünü grafiklerin harcadığını düşündüğümüzde, 5 yedeklik bir disk alanına aslında 8-10 yedek sığdırabileceğinizi hayal edin. Ya da hayal etmeyin, optimizasyon yapın :)

Sonuç Olarak

Yayın hayatına güzel ve hayat dolu devam edebilmek adına özgün içeriklerimizi takiben, kontrollü bir şekilde optimizasyon olaylarını takip etmenizi öneriyorum. Kısa süre içerisinde belli kriterleri nasıl geçeceğinizi, hangi araçları kullanabileceğinizi vesaire anlatacağım yazıyı yayınlıyor olacağım. Umarım faydalı bir yazı olmuştur.

BENZER  Wordpress Candır !

Kendinize iyi bakın,
Görüşmek üzere.

Konuyla alakalı bir şeyler yazabilirsin.

Bunlar da ilgini çekebilir.

Nazım YILMAZ

A webmaster, working with music.

1994'ün Haziran'ında Beyşehir/Konya'da dünyaya gelmişim. O zamanlar, gerek tombikliğim gerek yeşil gözlülüğüm sebebiyle gören herkes tarafından el üzerinde ( hatta defalarca havaya atılıp tutulma gibi ) tutulmuşum.

Bebekliğim Konya'da bir köyde, çocukluğum İstanbul'da geçti. İstanbul'da başladığım iş hayatına doğduğum yer, Beyşehir'de devam ediyorum.

İZLEDİM

Mini Yabancı Diziler : Yüzde 3 Dizisi