Yazıyı görüntülüyorsunuz Bloğumdaki toplam 12 kategoride yazılmış 303 yazıdan en güncelleri gösteriliyor. 10.12.2018

Ramazan Ayı ve Etrafımızdaki Müslüman Arkadaşlar Hakkında

7 ay önce yazıldı, 169 kere okundu. 0

Merhaba arkadaşlar. Bu yazıyı yazmak istedim çünkü oturup da birine bu dertlerimi anlatamıyorum, anlatsam da sıkıntılı sonuçlanıyor muhabbetler. Ramazan ayı dedik ama aslında sadece bu ay için geçerli olan bir durum değil bu durum. Ama en çok bu ay farkediyoruz çevremizdeki birazdan bahsedeceğim türden insanları.

Orucun arkasına saklanan insanlardan başlayalım. Bizim buralarda ramazan geldiği zaman ilginç bir hal alıyor ilçemiz. Şöyle ki; sabah işe geç başlanıyor. İş görüşmeleri de dahil, gergin bir sohbet muhabbet havası oluşuyor. Bir fiyat teklifini gönderiyorsunuz, adam 5-6 gün sonra inceliyor, kim bilir ne zaman cevap veriyor. Gündüzleri işe gidilmiyor, genellikle iş yeri sahipleri yapıyor bunu. Öncelikle şunu söylemeliyim, beni ne kimsenin oruç tutması ilgilendirir, ne de bu saydıklarım ilgilendirir. Benim sadece mantığım almıyor bazı şeyleri.

Oruç tutuyorsun, sigara içemiyorsun haliyle. Sigara içemediğin için sinirli oluyosun falan. Bu yüzden olabildiğince uykuya veriyorsun kendini. Hmm. Peki sen ibadetini yerine getireceksin diye trafikte gergin anlar yaşamak zorunda mıyız? Esnaflara gittiğimizde suratsız insanlar görüp, modumuzun düşmesi mi gerekiyor? Allah aşkına, sen ibadetini böyle yapacaksan, gerçekten bir anlamı kalıyor mu?

Adama borcun var, adam geliyor ileri geri konuşuyor sanki parasını alıp yurt dışına kaçmışsın gibi. Ya da geliyor abuk subuk bir mevzudan tartışma çıkarıyor. Sen oruç tutma arkadaşım, sen oruç tutmadığında insanlara daha faydalı olacaksın. İnan oruç tutmaman daha iyi senin için.

Ramazanda alkol kullanmak, karıya kıza bakmak da ertelenir. 11 ay boyunca üniversitenin önünde arabayla pusuya yatan adam, ramazan ayında oruç tutar ve teravih namazını kaçırmaz. Ha cumalara zaten gider. Düşünebiliyo musun, bu adam üniversiteli kızlardan düşürebilmek için pusuya yatan, kız düşürdüğünde sote bir yerde birlikte alkol alıp alem yapan, bazı geceler de “zina” ile günü sonlandıran adam, ramazan boyunca oruç tutar ve bir ay boyunca bu yaşam tarzından uzakta durur.

BENZER  Logitech K375s Klavye ve M720 Mouse İncelemesi

Alkol dinen yasak mı kardeşim? Günah mı? Evet. Ramazanda da içsen günaaah, diğer 11 ayda da içsen günah, kandilde de içsen günah, normal günde de içsen günah. Zina günah mı? Evet. Ramazanda kızlara şehvetle bakmıyor olman, seni “elalemin karısına kızına şehvetle bakmayan” bir insan yapmıyor. Diğer aylarda da bunu yapacaksın ki ne olduğunu bilelim senin. E o zaman sen bir öyle bir böylesin? :)

Yeri gelmişken, teravih ve cumalardan da bahsedelim. Her cuma, esnafımız camilerde yoklama çeker. “Ben de geldim bak müslümanım”, “ben de dükkanı kapattım geldim cumayı hiç kaçırmam”, “bak ben cumaya geliyorum alışverişini benden yap” vesaire bakışları ile camide yerlerine giderken tüm safları gözleriyle gezerler. Kimler gelmiş, Mahmut abi hep gelirdi bugün niye gelmedi, ulan bi kere de şurda Mahmut abiyi görelim nasıl müslüman.. falan diye gezinir bir yer bulur ve etrafına “ben burdayım” bakışlarını atmaya devam ederler.

Bakın ben de Müslümanım. Ben de elimden geldiğince ibadetlerimi gerçekleştirmeye çalışıyorum. Ama en önce, ilk olarak, samimi olmaya özen gösteriyorum. Cumaya gittiğimde kimseye bakmam, o an eda edeceğim namazı düşünürüm. Hutbeyi düşünürüm, neler anlatılıyor onu dinlerim. Kimler gelmiş banane? Bilmem kim her cumaya gelirmiş, banane? Ben oraya kendi ibadetimi yapmaya gidiyorum arkadaş, göstermelik mi gidiyorum? Bu her cuma camiye giden esnafın da yüzde doksanı usulsüz para kazanır, ederinden fazla kar koyar, faturasız iş yapar, birbirinin arkasından konuşur, işini daha iyi yaparak para kazanmak yerine başkasının işini karalar, personeline işkence çektirir, haksızlık yapar, borcunu ödemez falan filan.

Olay bu değil arkadaşlar. En önemli şey insan olmak. Peki nasıl olacağız? Samimi, dürüst, adil ve sevecen olmalıyız. İbadetlerimizi gizli yapmaya, yaptığımız ibadetlerle övünmemeye ve bu ibadetlerin arkasına saklanmamaya özen göstermeliyiz. Bakın hiç oruç tutmayın, umrumda değil. Ama gelip de “ya oruç kafayla sana baya sert çıktım, baya haksızlık ettim sana, kusura bakma sigara içemeyince falan falan” derseniz o umrumda. Oruç tutma o zaman banane? Orucu tutan sensin, ibadeti yapan sensin. Bu sana fayda sağlayacakken benim hakkıma girip yaptığın ibadeti berbat ediyorsun. Bir hayrı kalmıyor ki..

BENZER  Günlük: Aşkın Gözü Kör mü Acaba?

Neyse. Daha çok şey var içimde yazacak ama çok da uzatmayalım. Esnaf adamız sonuçta, girer ilginç tipin biri okur, işimizi gücümüzü engellemesin… falan diyeceğimi sanmayın :) Bu kafada olan insanların getirdikleri işler benim için pek de önemli değil. Herkes rıskını yer. Hayırlı işler hepimize.

Görüşmek üzere!

Etiketler

Konuyla alakalı bir şeyler yazabilirsin.

Bunlar da ilgini çekebilir.

Nazım YILMAZ

A webmaster, working with music.

1994'ün Haziran'ında Beyşehir/Konya'da dünyaya gelmişim. O zamanlar, gerek tombikliğim gerek yeşil gözlülüğüm sebebiyle gören herkes tarafından el üzerinde ( hatta defalarca havaya atılıp tutulma gibi ) tutulmuşum.

Bebekliğim Konya'da bir köyde, çocukluğum İstanbul'da geçti. İstanbul'da başladığım iş hayatına doğduğum yer, Beyşehir'de devam ediyorum.

İZLEDİM

Bir Solukta İzlenebilecek Dizilerden : La Casa De Papel